onsdag 19 september 2012

Mirandas födelsedag

Idag är det våran Mirandas födelsedag, hon blir 8 år. HIPP HIPP HURRA......
Eftersom hon fick paket av oss redan i söndags fick hon inget i morse, men när jag väckte henne så sjöng jag, det kanske varit bättre om jag inte gjort det eftersom jag inte äger nån sångröst, men hon fick stå ut, hihi.
Det var lördag för 8 år sen, Årjängsmarten, men vi var inte där, Bjarne höll på med veden kommer jag ihåg, jag hade gått ett par dagar över tiden så Synnöve min svärmor tyckte det var dax att ploppa ut henne den kvällen, så hon kom och hämtade Ebba.
Vi gick på Royal med ett par vänner och åt god thaimat, åkte och köpte godis, hyrde film och när vi kom hem till dom för att se denna rulle, så tyckte jag att molvärken hade ökat lite och kände väl om jag ska vara riktigt ärlig att nu kanske vi borde åka in. Sagt o gjort så åkte vi till förlossningen för att kolla iaf, var väl öppen ca 4 cm när vi kom dit så vi blev inte hemskickade. Vi bestämde att jag skulle få epidural-bedövning, den hade funkat bra när jag skulle ha Ebba. Narkosdoktorn kom, bedövade och gjorde alla förberedelser, men denna slang som skulle in i ryggmärgen ville inte komma rätt så det funkade inte, och jag kräktes bara av lustgasen så tillslut blev det bara panodil som smärtlindring. När krystvärkarna väl kom var hon ute på 15 min.
Nu är denna lilla skit 8 år, en lite rebellsk, trotsig men samtidigt underbar pojkflicka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar