fredag 14 september 2012

Fredag

Igår torsdag var en ledig dag, brandskyddskontroll skulle göras och 10,30 knackar det på dörren, det var Kristoffer som skulle göra det, men jag såg nån mer stod och gömde sig och det var Kitten, Kristoffer hade ju sett i papprena att våran panna var insatt i år och då behövs ingen kontroll, Kitten var med och visade han lite grejer där nere, det var ju han som satte in pannan och besiktade den då det gjordes, så då sparade vi 1000kr det känns ju bra.
 
In till stan och fylla förrådet lite, hem och laga mat. Stuvade makaroner och fläsk blev det idag.
 
Tog ner köksgardinerna putsade fönstrena och bytte till lite höstligare gardiner.
 Veronica med familj, Synnöve och Kitten kommer på lördag för att gratulera Miranda som fyller år på onsdag, (min familj kommer på torsdan)
det är skönt att dela upp det litegrann. Så nu på morgonen ska jag göra en tårtbotten, sen ska vi på Ebbas fotbolls KM, innan jag ska på ett kvällspass, så Bjarne får göra den andra tårtbotten senare. Skönt att ha en karl som kan hjälpa till lite så inför kalas och så, jag jobbar ju dagen imorgon innan de kommer så det är gött om det är lite förberett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar