tisdag 2 oktober 2012

Måndag

Igår måndag gjorde jag en 11-19 tur, i praktiken innebär det att jag och en sjuksköterska tar emot alla patienter som kommer själv till akuten, alltså inte ambulans. Vi gör en prioritering på hur fort patienten ska träffa en doktor, vi tar blodtryck, puls, syresättning i blodet, mm. Vi tar även EKG och prover om det behövs. Sen ger vi patienten ett rum eller så får han/hon sitta i väntrummet tills det är dennes tur, väntetiden beror ju på hur vi har prioriterat och självklart på hur mycket patienter det finns på akuten. Sjukast går först. Och det är inte alltid det är dom sjukaste som kommer i ambulans, ibland får vi in riktigt dåliga patienter som kommer i egen bil. Jag slutade kl19 och då var det bara att skynda sig hem eftersom Bjarne skulle iväg och jobba.
 
Inatt kom Allis och la sig hos mig, och det hör inte till vanligheterna, kanske är nån fas nu, hon ligger iaf fortfarande och sover bredvid Bjarne, skulle gärna vilja var där jag oxå men var ju tvungen upp och väcka de stora flickorna.
 
Idag tisdag är jag ledig, ska iväg till Beate sen och träffa tjejerna och alla barn, vi skulle bli bjudna på lunch tror jag, så det blir nog en mys eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar