torsdag 25 oktober 2012

Blöjfritt

Har jag berättat att förra veckan var Allis blöja torr efter varje natt, så nu den här veckan har hon fått sova i trosor, och det har gått jättebra, nu är ju min dotter en vällingunge och vill gärna ha välling både morgon och kväll, så på kvällen ger jag henne den tidigare nu då så hinner hon kissa och så innan hon ska sova. Jag tycker iallafall att hon är jätteduktig. Så nu har jag två stora oöppnade blöjpaket ståendes, men jag kan säkert ge bort dom till nån så småningom :-)
 
Nu till helgen jobbar jag natt så förvänta er inga inlägg här, herregud på lördag blir det en lång natt, en timme extra, tur man har goa arbetskamrater.
Så jag behöver nog många rosor för att humöret ska va på topp, och att vi var bjudna på 40 års kalas som jag ville gå på gör ju inte saken bättre, Bjarne får gå utan mig.
 Däremot var vi bjudna på 30 årskalas nästa helg och jag trodde inte jag skulle få barnvakt till det, men snälla syrran kunde passa tjejerna då, så då går jag dit istället, och Bjarne jobbar. Kul att ha nåt att se fram emot.
 
Nu ska vi göra oss iordning Allis ska på dagis, eftersom hon nu är allmänt förskolebarn har hon rätt till 15 timmar/v. Gött för henne att komma iväg lite mer, eftersom jag och Bjarne jobbar som vi gör, så blir det inte så mycket dagistid, så nu ska hon gå 9-14 mån, tis o torsdag om inte jag har behov nån annan dag, för att vi jobbar men då får jag dra bort de timmarna från 15.
Jag börjar jobba 13,30 idag så jag hämtar henne redan 12,30 idag.
(För er som inte vet så betalar man inte för barnet om hon är ett allmänt förskolebarn, men då får man bara ha barnet på dagis 15tim/v och ej på skolans lov, så nu när det är höstlov nästa vecka så får inte Allis vara där, så det är ju tur att jag lagt mitt schema så vi jobbar om varandra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar