söndag 16 december 2012

Helgen

Helgen har gått i ett, jag blev förkyld efter torsdagens nattpass, men när en kvinna är förkyld är inte det riktigt samma sak som när en man är det.
 Jag har väl gått här hemma och smålollat, plockat och så där, på lördan kom ju ruskigt mycket snö, så innan hjärtat vaknat hade jag både skottat snö och tänt pannan.
 
Flickorna har fått nya sängar av Synnöve och Veronica, och dom kom Kitten med idag, det var ena rejält snöiga madrasser, (Kärran har inget tak) som tur var, var de plastade.
 
Tacos blev lördagens middag, Kristian var här och tränade och skvallrade om att dom också skulle göra det, så jag ringde till mamma och tyckte att hon och Hugo kunde komma hit så slog vi ihop våran mat och åt tillsammans.
På kvällen såg jag en film och drack lite hemmaspetsad glögg.
Idag söndag skulle Miranda leka med en komis i stan så jag tog tjuren vid hornen och passade på att fylla bilen med pantflaskor, det blev 230 kr så lite flaskor var det allt. Till middag blev det pannbiff med sås och potatis, och just nu gjorde jag fudge som jag tror blev misslyckad. SHIT.
 Å nu är det Ernst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar