tisdag 25 december 2012

Helgen och julafton

Tiden går fort och nu är julafton redan över. Lite uppdatering på de senaste dagarna, Fredag när flickorna slutat skolan så åkte vi till Veronica med dom, jag, Bjarne och kitten skulle till Karlstad för att köpa de sista julklapparna. Det var ganska mycket folk där, men jag tyckte att det var ganska ok ändå. Sen var det dax för nattjobb.
 
När jag vaknade på lördan, åkte vi till stan, hade ju glömt att köpa vinglögg när jag var på bolaget, så det fick jag göra i sista sekund, skulle ju ha att ge bort i en julpåse. Åkte till syrran en sväng på fika oxå.
 
När jag vaknade på söndan följde jag med Veronica till Charlottenberg, hon skulle ha nåt att ha på sig på julafton, blev så klart lite mer klappar, och mashmallows som vi skulle doppa i chokladfontänen.
Hade så gärna stannat hemma på uppesittarkvällen men men skulle ju iväg och jobba.
När jag kom hem på julaftons morgon så la jag lite julklappar under granen, så flickorna skulle ha när de vaknade.
 
Jag vaknade runt 11 och eftersom det var julafton gick jag upp då, vi öppnade lite paket, gjorde oss iordning för att åka in till svärmor och dom i stan, där fick vi julmat och allt som hör till.
Sen kom tomten, Allis var jättefacinerad hon gav honom faktiskt tuttarna, jätteduktigt tycker jag. Sen åkte vi hem till mamma oxå, vi åkte så att Bjarne skulle hinna vara med en sväng innan han skulle jobba, där blev det mer julklappsutdelning, hujedamej.
 När ris a la maltan var uppäten var jag så trött så jag höll på att somna i soffan hos mamma, tog mitt pick o pack och tjejerna så klart och for hem. Efter att jag röjt lite bland klapparna tog jag mig ett glas rödvin somnade i soffan och vaknade när Bjarne kom hem.
Och nu är andra natten utan tutte slutförd, för Bjarne hade tjuvstartat kvällen före julafton, och testat lägga henne utan tutte, och detta kommer nog att gå bra, lite gnäll bara vid själva läggningen men sen sover hon hela natten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar