söndag 19 augusti 2012

Stampen

Hej hej
Torsdag efter jobbet drog jag Madde, Minna och Allis till stampen, Tommy, Bjarne, Ebba, Miranda och Lukas hade åkt före på morgonen. När vi kom fram hade grabbarna ordnat mat till oss, grillat och kräftor. Satt och drack lite vin och myste på kvällen som förövrigt blev ganska tidig då grabbarna skulle upp och fiska redan vid 5,30 på fredagsmorgonen.
Fredag som sagt när vi kom upp var vi tjejer o Lukas kvar i stugan myste med frukost sen tittade solen fram och vi tog oss till dammen för bad, det finns ju ingen dusch i stugan så jag passade på att tvätta håret och hela mig förstås. När vi kom tillbaka så solade vi lite till sen började vi med middan som idag skulle bestå av Tacos, barnens favorit. Precis när maten stod på bordet kom grabbarna hem från fisketuren, några aborrar, harrar och en öring rikare.
Senare på fredan åkte Tommy och Madde hem, Lukas skulle fylla år på lördagen så de skulle ha kalas.
Lördag och så regnade det igen, det har det ju inte gjort på hela sommaren. :((. Men vi tog oss en tur in till Malung och tittade in i en affär som jag alltid besöker när jag är där, Dalaridå heter den de har allt, leksaker mycket fina inredningssaker, köksgrejer. Barna fick en sak var, lite mer pyssel till stugan. Vi köpte med oss kräfter hem oxå, jag tröttnar nog aldrig. På eftermiddagen och kvällen bara myste vi, la pussel, spela spel, åt mat, eldade i vedspisen så klart....
Nu är det söndag och vi har kommit hem, tvättat lite och plockat ur väskorna, nu ska vi lägga barnen så vi får lite vuxenmys med TV och film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar