torsdag 10 januari 2013

Torsdag

Oj oj, redan torsdag, och inte ett inlägg. Jag som varit ledig hela veckan, skönt har det varit iaf. Måndage gjordes inget speciellt, Linda kom en sväng på kvällen, vi gjorde varma smörgåsar till kvällsmat och såg både farmen och Sveriges mästerkock, två premiärer.
 
Tisdag började vi städa bort julen Bjarne tog granen och jag tog alla stakar o stjärnor. Sen var vi bjudna hem till mamma på mat, jag och syrran hade önskat lutfisk, de andra fick tacos. Jättegött var det, och trevligt med alla samlade en vanlig tisdag.
 
Onsdag började tjejerna skolan, gick över förväntan att få upp dom...
Jag åkte in till stan vid 10 skulle fika med syrran, Veronica, Tilla o svärmor, beställde semla med nötchoklad fyllning i, den är god men hugaligen va mäktig, Synnöve tog oxå en men tyckte inte alls om den, jag har gjort en liknande själv men använder då hasselnötsmassa blandat med lite mandelmassa o en skvätt grädde.
När jag kom hem småpysslade jag lite, lagade mat och när tjejerna kommit hem åkte vi till badhuset, där jag faktiskt simmade 500m, det är ju inte det att man blir sliten av att simma men det blir ju tråkigt till slut, får väl försöka oftare istället.
Kvällen avslutades med varma smörgåsar och snabba cash 2.
 
Idag torsdag har jag bakat matbröd och tvättat en del, Bjarne har bytt olja på bilen, en grejar dag. Och nu står en bulldeg på jäsning.
 
Kan ju bara tala om att jag har en typisk 3-åring här hemma oxå.....gahhhaa. Kan och vet allt och får hon inte som hon vill slår hon näven i bordet och skriker. Hugaligen vad har jag gjort för att förtjäna detta..!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar