lördag 12 januari 2013

Städning

Bjarne hade som förslag att inför 2013 ska vi storstäda allihop varje fredag, alla hjälps åt med det de kan. Nu kanske inte detta passar varje fredag men man kan ju byta dag den veckan då, typ torsdag eller lördag. Iallafall igår var det ju fredag och vi började städa strax innan tjejerna kom hem, jag tog köket o badrummet, och Bjarne tog vardagsrummet o sovrummet, tjejerna tog sitt rum och Allis satt i soffan med min iPhone, lättroad....
 
Nu behöver man kanske inte rensa i hyllan, (skräphylla i sovrummet) varje vecka för nu är det ju gjort, nästa vecka räcker det ju att damma. Byta gardiner i köket behövs ju inte heller. Så nästa vecka går det ännu snabbare. Det var iallafall kul att alla hjälpte till, bra tips för husfriden :-)
 
Kvällen igår avslutades med att jag och tjejerna såg på filmen Modig, jag och Miranda hade inte sett den.
 
Idag lördag har vi inte planerat nåt speciellt, Linda var sugen på att komma, såvi lagar väl nån god mat tillsammans kan jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar