söndag 6 januari 2013

Helgen

Hej hej,
Fredagen började ju som sagt på vc därifrån fick vi remiss till akuten, Ebba fick ett microlax och då gick hon och bajsade, så vi trodde ju att det var en förstoppning, Ebba kände sig ju mycket bättre, och vi åkte hem glada och Ebba kunde packa inför Gustavsvik, eftersom jag skulle jobba på natten så gjorde vi upp att de skulle komma upp med henne om hon fick ont igen.
 Jag skulle köra tjejerna till Synnöve o Kitten innan mitt jobb, men när vi gick in på ICA började buksmärtorna igen så jag släppte bara av Miranda så fick Ebba följa med mig till akuten, vi ringde in en vikarie ist för mig så jag kunde följa med Ebba hem eller om vi nu skulle stanna kvar. Vi ringde in samma överläkare som tittat på henne tidigare under dagen, proverna hade ju faktiskt gått ner så han trodde fortfarande inte på blindtarmen däremot hade hon mycket symtom på nåt som kallas körtelbuk, det kan man få om man har ett virus i kroppen gör att körtlarna sväller och det hade de gjort på Ebba i magen därav magontet.
 Vi åkte hem med smärtstillande och Ebba sov faktiskt hela natten, på lördagen började det igen, men gick över efter några timmar och smärtstillande. Denna natten åkte jag och jobbade, hon ville ju inte sova själv så hon låg i min säng bredvid Bjarne när jag jobbade.
 
Idag söndag åkte vi till Veronica o Dan, åt pizza och badade i badtunnan, och nu ska vi ha myskväll, med film och chips...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar