tisdag 22 januari 2013

Måndag, tisdag

I söndags började det igen, Ebba hade jätteont i halsen, och när hon skulle lägga sig fick hon dessa magsmärtor igen, denna gången låg Bjarne bredvid henne i soffan hela natten. Ingen kräkning nu heller så det är väl denna körtelbuken som spökar igen.
Morgonen på måndagen kände hon sig lite bättre, men fortfarande väldigt ont i halsen.
Allis skulle på dagis och Miranda skolan så då blev det iaf lugn och ro åt henne. Jag for en snabbvisit till stan och hämtade upp Madde, vi tränade ca en timme.
Vid middagen blev Ebba sämre igen så jag åkte till akuten med henne, visste väl att körtelbuk gör man inget åt förutom smärtlindring men jag tyckte dom skulle ta lite prover på henne iaf. Hon hade feber men inte jättehöga infektionsvärden. Vi for hem igen med rådet att äta både panodil och Ipren. Denna natten som varit har gått ganska bra, nu är det halsen som är värst, men usch vad maktlös man känner sig när man inte kan hjälpa sina barn. Nu ska jag snart åka in och träna igen, känns ovant att skriva det, men när man kommit igång är det faktiskt ganska kul. Tro det eller ej.


Min smurf


Blir nog tandläkare


Eller tv-spels nörd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar