söndag 10 februari 2013

Rally

Åkte igår redan vid 8 snåret, det var jag, Bjarne, Miranda, Kristian och Hugo. vi hade laddat ryggsäckarna med korv, pinnbröd, varm choklad och kaffe. Vi kom fram till vägen in till rallysträckan, körde in i hopp om att få parkering, och ni kan tänka er en smal grusväg och när det är mycket snö blir dom ju ännu mindre, men vi ställde oss efter vägen som vi såg att de andra gjorde och började gå, och vi gick o vi gick, så mötte vi en som sa att det var jättelångt kvar, då gick Bjarne tillbaka och hämtade bilen för vi såg ju att det fanns fler platser, det jävligaste var ju om vi skulle få möte. Och mycket riktigt det fick vi, och den bilen vägrade backa, så Bjarne backade på rent stön ca 300 m då det fanns en lucka mellan två bilar, hade det varit jag hade jag gått ur bilen och ställt mig å grinat och vägrat backa, med facit i hand så hade det varit lättare för den andra bilen för det var närmare för honom att komma till en lucka. Nog om detta väl framme så satt vi jättebra, vi såg jättelångt på sträckan och vi skulle se bilarna jättebra. Miranda frös väldigt, men efter två korvar blev det bättre.
När vi skulle hem körde jag Karlstad vägen, kände att jag ville köra på stor väg eftersom det snöade och var halkigt, tog ett stopp på MAX, och när vi kom hem var det väldigt skönt att sjunka ner i soffan med vetekudden på nacken och en filt runt sig.
 
Nu har Allis och Ebba kommit hem, de har ju varit hos sin farmor i två nätter så det var gött att få hem dom nu.
Imorgon börjar en ny jobbvecka, börjar 7 måndag o tisdag och sen jobbar jag hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar