tisdag 14 maj 2013

En annorlunda helg

Fredagen går i ett handla, laga mat, städa, eftersom det var planerat ett kalas på lördagen ville jag förbereda. Tommy var här och hjälpte Bjarne med veden, de andra var oxå med så jag o Madde fikade och pratade.
Sen iväg på nattjobb, bara en singelnatt denna helg.
På lördagen kommer Bjarne in i sängkammaren 12,30 väcker mig med orden Ebba har brutit armen, hoppar ur sängen, tror först att de skämtar men icke, en gråblek och kallsvettig gråtandes liten Ebba sitter i soffan, inser ganska snabbt att vi inte får med henne i bilen. Ringer ambulans och väl framme på akuten röntgen görs och det konstateras att hon måste opereras i Karlstad, ny ambulansfärd dit, ny röntgen och sen får vi reda på att de inte hinner operera henne idag utan vi ska få stanna på avd 12 över natten och opereras på söndagen. Då kommer jag på att jag inte ätit sen kvällen innan och då var kl 19,30 så jag stack till MAX för att inhandla lördagsmys. Söndag och hon opas kl 8, allt gick bra och vi var hemma på eftermiddagen.











- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar