tisdag 12 juni 2012

Svenska jordgubbar

På förmiddagen idag hade jag och Allis bara slappartid, så skönt, är nog sliten efter helgen än. Gjorde lite mat till oss när älsklingen vaknat, de stora tjejerna var med kompisar hem.
 Igår kom min svärmor och hennes sambo hem från Cypern, och de ville komma och hälsa på idag, så jag åkte in till stan och skulle köpa något till fikat, o jorasatt där var de SVENSKA jordgubbar, kanske har funnits ett tag, men jag har bara sett utländska hittills. Och så goda de var sen, så mycket mer smak än de andra.

 Nu ikväll kom familjen som ska ha ena kattungen (Murre) hit de ville lämna en filt till han som han skulle ha här först så det blir lite våran lukt i den och sen ska han ta med den dit när han flyttar.

En dag kvar för flickorna i skolan, sen är det skolavslutning på torsdag, skönt för dom. Vi brukar alltid ha lite firar/mysdag den dagen men i år jobbar jag kvällen så vi får väl ta en fika eller nåt efter kyrkan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar